اگر بخواهیم برای خودروسازی در سال ۲۰۱۱ نامی انتخاب کنیم، بدون شک امسال، سال عرضه خودروهای کم مصرف است. اما در حالی که کم مصرفترین ماشینهای هایبریدی امسال، حدود چهار لیتر بنزین در هر صد کیلومتر مصرف میکنند و میزان تولید دی اکسید کربن آنها حدود صد گرم در هر کیلومتر است، فولکس واگن با رونمایی از مدل XL1 در نمایشگاه خودروی قطر، رکوردی به ثبت رساند که تا پیش از این دستنیافتنی به نظر میرسید. فولکس واگن اعلام کرده است که مصرف سوخت این ماشین دو نفره ۰.۹۱ لیتر در هر صد کیلومتر است و تنها ۲۴ گرم در هر کیلومتر دی اکسید کربن تولید میکند. به بیان دیگر، این فولکسواگن با ده لیتر سوخت میتواند ۵۵۰ کیلومتر حرکت کند. XL۱ حاصل پروژه ماشین یک لیتری فولکس واگن است. این پروژه در آغاز هزاره جدید میلادی توسط فردیناند پِیچ، مدیر وقت فولکس واگن معرفی شد. هدف فولکس واگن در این پروژه، ساخت ماشینی بود که مصرف سوخت آن یک لیتر در هر صد کیلومتر باشد. XL۱ سومین ماشینی است که در این پروژه ساخته شده است و اکنون نشان داد که این هدف دست یافتنی است. قوای محرکه این ماشین از یک موتور دیزل دو سیلندر با حجم ۸۰۰ سی سی، یک موتور الکتریکی و یک باتری (لیتیوم-یون) که مستقیم با برق خانگی شارژ میشود، تشکیل شده است. موتور دیزل ۴۸ اسب بخار و موتور الکتریکی ۲۷ اسب بخار نیرو تولید میکند. ماشین میتواند ۳۵ کیلومتر با نیرویی که در باتری ذخیره میکند، حرکت کند. به علاوه موتور الکتریکی هنگام کاهش سرعت ماشین مانند یک ژنراتور عمل کرده و نیرویی را که هنگام ترمز به هدر میرود، جذب و در باتری ذخیره میکند. یک جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک با کلاچ دوگانه، نیرو را به چرخهای عقب منتقل میکند. حداکثر سرعت این ماشین به طور الکترونیکی به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت محدود شده است. علاوه بر قوای محرکه کم مصرف، فولکس واگن برای رسیدن به پایینترین میزان مصرف، از طراحی آیرودینامیک و بدنهای سبک هم استفاده کرده است. مادهای که این ماشین با آن ساخته شده، نوعی فیبرکربن تقویت شده است که در ساخت ماشینهای فرمول یک از آن استفاده میشود. با استفاده از این ماده، وزن ماشین ۷۹۵ کیلوگرم است و فولکس واگن روشی ابداع کرده که با آن هزینه ساخت بدنه یکپارچه XL۱ کمتر شود و بتوان ماشین را در تعدادی محدود تولید کرد. برخلاف دو مدل قبلی این پروژه، که در سالهای ۲۰۰۲ و ۲۰۰۹ عرضه شد، XL۱ دو صندلی کنار هم دارد و طوری طراحی شده که به طور روزمره هم میتوان از آن استفاده کرد. طول ماشین ۳۸۸۸ میلی متر، عرض آن ۱۶۶۵ میلی متر و ارتفاع آن ۱۱۵۶ میلی متر است. ارتفاع ماشین کم است، اما چون درهااز بالا باز میشود سوار و پیاده شدن سخت نیست. برای داشتن تصوری از ابعاد ماشین میتوان گفت XL۱ ماشینی به پهنای فولکس پولو و ارتفاع لامبورگینی مورچیهلاگو است. فولکسواگن ماشین را به یک دلفین تشبیه میکند. طراحان فولکسواگن برای طراحی این ماشین چندان آزاد نبودند و قوانین آیرودینامیک در شکلدادن به آن نقش پررنگی داشته است. با این حال میتوان گوشههایی از نمای فعلی مدلهای فولکسواگن را در XL۱ دید. هنوز معلوم نیست تا چه حد بتوان تکنولوژی به کار رفته در ساخت این ماشین را در تولید انبوه به کار گرفت. اما به هر حال فولکسواگن با XL۱ ساخت خودرویی با حداقل آلودگی برای محیط زیست را دست یافتنی کرده و از آن مهمتر به رکوردی دست یافته است که از امروز فکر رقبایش را مشغول خواهد کرد.
If for automobile in 2011 to choose a name, no doubt this year, offered in vehicles is low. But while low Msrftryn hybrid cars this year, about four liters per hundred kilometers are consumed and the amount of carbon dioxide they produce about one hundred grams per kilometer, Volkswagen unveiled the model car exhibit XL1 in diameter, recorded record which brings up before Dstnyaftny seemed. Volkswagen has announced that fuel this car seat .91 liters per one hundred kilometers, and only 24 grams per kilometer of carbon dioxide is produced. In other words, the Volkswagen with ten liters of fuel can move 550 miles. The project XL1-liter Volkswagen is a car. The project started the new millennium AD by Ferdinand Pitch, time manager Volkswagen introduced. Volkswagen goal in this project, making the car a fuel consumption that is liters per hundred kilometers. Forces driving this car from a two-cylinder diesel engine with a volume of 800 cc, an electric motor and a battery (Li - Ion) that is charged directly with home electricity, has been formed. 48 hp diesel engine and electric motor produces 27 hp force. Cars could force 35 kilometers which saves battery, move. A seven-speed automatic transmission with double clutch, power is transferred to the rear wheels. Substance that it made the car, which is a kind of reinforced Fybrkrbn make Formula One cars will use it. With this material, 795 kg of weight machines and Volkswagen have developed a method with which housing construction costs and be less integrated XL1 car produced in limited number. Unlike previous models of this project, which was released in 2002 and 2009, XL1 two chairs together and designed so that it can routinely be used together.Machine height is low, but because Drhaaz opens up a ride is not hard. Volkswagen car is likened to a dolphin. Volkswagen designers to design the car and the laws were not so free in Aerodynamic Shkldadn has highlighted the role. However, you can view Figures of the current Volkswagen models XL1 see. However, Volkswagen made a car with the XL1 with minimal pollution to the environment achievable and more importantly it has achieved a record of its competitors today think it will work
I think it looks amazing, but the interiors in Koenigseggs are never a strong point, looks way too barren.
Come on, yeah there's a lot carbon fiber, but I could make a carbon fiber sculpture of shit, it would still look like shit.