08 STI vs Evo X

Discussion in 'Asian Forums' started by xDRAN0x, Dec 5, 2007.

  1. #1 xDRAN0x, Dec 5, 2007
    Last edited by a moderator: Apr 25, 2016
  2. Other GT-R.
     
  3. "Neither car is quite as quick as its immediate ancestor though. "
     
  4. point is, STI > Evo

    #$%# you, fanboy <A BORDER="0" HREF="http://www.supercars.net/PitLane?displayFAQ=y"><IMG BORDER="0" SRC="pitlane/emoticons/smile.gif"></A>
     
  5. Finally! I always liked the STI better. Go Subaru! That fancy double clutch gearbox didn't help the Evo here.


    Tsukuba circuit lap times

    EVO / STI

    2007 1:06:46 / 1:05:95

    2006 1:05:07 / 1:04:72

    2005 1:04.88 / 1:04:17

    2003 1:05:30 / 1:04:69

    2001 1:05:17 / 1:06:56

    1998 1:04:69 / 1:06:73

    1996 1:07:00 / 1:05:92

    1994 1:06:52 / 1:06:26

    1992 1:10:90 / 1:07:99
     
  6. it's #$%#ing ugly and it's a hatchback. WTF Subaru.
     
  7. Panda has a point, the 2008 model year cars are way slower than the models tested in 2003.

    Evo/STI Tsukuba lap times

    2003 1:05:30 / 1:04:69

    Add 4 years of competition technology and engineering...

    2007 1:06:46 / 1:05:95

    WTF! Too much lard in their diet
     
  8. The hatchback styling was adapted to aid the STI in the WRC series. It's supposed to be a more balanced package (says Peter Solberg). Most cars in WRC are now hatchbacks afterall. Now that it is a hatchback however, why is it slower than last years car? WTF!
     
  9. I love the new STi
     
  10. Half a second isn't worth being ugly.
     
  11.  
  12. Point: you`re a complete idiot.

    In ALL tests the EVO proved that it`s superior car, exactly like in your school when every other children was superior to you (but then again, this is not that hard either, lol)
     
  13.  
  14. <A BORDER="0" HREF="http://www.supercars.net/PitLane?displayFAQ=y"><IMG BORDER="0" SRC="pitlane/emoticons/disappointed.gif"></A>

    Shut the #$%# up noob.
     
  15. you pissed why? Cause its actually a good subaru?
     
  16. Show some tests then, even if it was "SUPERIOR" it would be by such a small margin that 95% of drivers couldnt tell the difference.


    Also: longitudinal engine arrangement on the Sti FTW
     
  17. Dunno if these were posted already, but here is some more angles of this ugly, ugly, ugly car. more at u can find them high res at desktopmachine.com
     
  18. I suppose i could take the kids to school in that everyday
     
  19. ugly?
     
  20. ugly.
     
  21. Yeah since laptimes > everything.
     
  22. FUGLY
     
  23. this test makes me disappointed in both of them, Evo IX please
     

Share This Page