2009 Villa d'Este w/Entry List

Discussion in 'Classic Cars' started by Richard Owen, Apr 20, 2009.

  1. Concept Cars & Prototypen

    NO. C 02: FISKER “KARMA S“, 2009
    Fisker Automotive, Hybrid
    Teilnehmer: Fisker Automotive
    NO. C 04: RINSPEED ICHANGE, 2009
    Rinspeed, Electric
    Teilnehmer: Rinspeed
    NO. C 06: MINDSET, 2009
    Mindset, Electric
    Teilnehmer: Mindset
    NO. C 08: MORGAN AERO SUPERSPORTS, 2009
    Morgan, 8 Zylinder, 4800 cm³
    Teilnehmer: Morgan
    NO. C 10: INFINITI ESSENCE, 2009
    Infiniti, 6 Zylinder, 3700 cm³
    Teilnehmer: Infiniti
    NO. C 12: PERANA Z ONE, 2009
    Zagato, 8 Zylinder, 6200 cm³
    Teilnehmer: Design Zagato
    NO. C 14: ASTON MARTIN ONE-77, 2009
    Aston Martin, 12 Zylinder, 7000 cm³
    Teilnehmer: Aston Martin Lagonda
    NO. C 16: STILE BERTONE MANTIDE, 2009
    Bertone, 8 Zylinder, 6200 cm³
    Teilnehmer: Stile Bertone

    PREWAR OPEN CARS

    NO. 02: ROLLS-ROYCE, PHANTOM I, 1928
    6 Zylinder, 7668 cm³
    Karosseriehersteller: Cabriolet, Brewster
    Teilnehmer: Adrian von Lerber (CH)
    NO. 04: ALFA ROMEO 6C, 1750 GTC, 1931
    6 Zylinder, 1750 cm³
    Karosseriehersteller: Cabriolet, Castagna
    Teilnehmer: Gabriele Artom (I)
    NO. 06: MERCEDES-BENZ, 500 K, 1936
    8 Zylinder, 4984 cm³
    Karosseriehersteller: Cabriolet Spezial A, Mercedes-Benz
    Teilnehmer: Alexander Schaufler (A)
    NO. 08: BENTLEY, 4 ¼ LITRE, 1936
    6 Zylinder, 4257 cm³
    Karosseriehersteller: Cabriolet, Köng
    Teilnehmer: Heinz Eymann (CH)
    NO. 10: BENTLEY, 4 ¼ LITRE, 1938
    6 Zylinder, 4257 cm³
    Karosseriehersteller: Cabriolet, Carlton
    Teilnehmer: Gerry Leumann (CH)
    NO. 12: LANCIA, ASTURA, 1938
    8 Zylinder, 2972 cm³
    Karosseriehersteller: Cabriolet, Boneschi
    Teilnehmer: Klaus Edel (D)
    NO. 14: BUGATTI, 57C, 1939
    8 Zylinder, 3257 cm³
    Karosseriehersteller: Aravis, Letourneur & Marchand
    Teilnehmer: Albert Lemaire (B)

    PREWAR CLOSED CARS

    NO. 16: ROLLS-ROYCE PHANTOM I, SPORTS SALOON, 1925
    6 Zylinder, 7668 cm³
    Karosseriehersteller: Sports Saloon, Hooper
    Teilnehmer: Dr. Norbert Seeger (FL)
    NO. 18: BENTLEY 8 LITRE, SPORTSMAN COUPÉ, 1931
    6 Zylinder, 7983 cm³
    Karosseriehersteller: Sportsman Coupé, Gurney Nutting
    Teilnehmer: Frans van Haren (NL)
    NO. 20: ROLLS-ROYCE, PHANTOM I, SEDANCA TOWN CAR, 1933
    6 Zylinder, 7668 cm³
    Karosseriehersteller: Sedanca Town Car, Brewster
    Teilnehmer: Walter Steinemann (CH)
    NO. 22: S.S. CARS LTD., SS 1, 1935
    6 Zylinder, 2554 cm³
    Karosseriehersteller: Four Light Saloon, Swallow
    Teilnehmer: Andre Wallimann (CH)
    NO. 24: BUGATTI 57S, 1938
    8 Zylinder, 3257 cm³
    Karosseriehersteller: Atalante, Bugatti
    Teilnehmer: Gil Noble (UK)
    NO. 26: ALFA ROMEO 8C 2900B, 1938
    8 Zylinder, 2905 cm³
    Karosseriehersteller: Berlinetta, Touring
    Teilnehmer: Jon Shirley (USA)

    PREWAR SPORTS CARS

    NO. 28: ALFA ROMEO, 8C 2300, 1934
    8 Zylinder, 2332 cm³
    Karosseriehersteller: Cabriolet, Stabilimenti Farina
    Teilnehmer: Peter Livanos (GR)
    NO. 30: ALFA ROMEO, 6C 1750 GS, 1933
    6 Zylinder, 1752 cm³
    Karosseriehersteller: Spider, Touring
    Teilnehmer: Hugo Modderman (MC)
    NO. 32: S.S. CARS LTD., S.S. 90 PROTOTYPE, 1935
    6 Zylinder, 2663 cm³
    Karosseriehersteller: open 2-seater, S.S. Cars Ltd.
    Teilnehmer: Christian Jenny (CH)
    NO. 34: BMW, 328, 1939
    6 Zylinder, 1957 cm³
    Karosseriehersteller: Roadster, Wendler
    Teilnehmer: Michael Kaufmann (A)
    NO. 36: LANCIA, APRILIA, 1939
    4 Zylinder, 1486 cm³
    Karosseriehersteller: open 2-seater, Viotti
    Teilnehmer: Niccolò Ghedini (I)
    NO. 38: AUBURN, 852SC, 1936
    8 Zylinder, 4588 cm³
    Karosseriehersteller: Speedster, Auburn
    Teilnehmer: Andrew Pisker (UK)

    INTERNATIONAL PRESTIGE - CLOSED

    NO. 42: ALFA ROMEO, 6C 2500 SS, 1949
    6 Zylinder, 2443 cm³
    Karosseriehersteller: Coupé, Touring
    Teilnehmer: Giuseppe Spiller (I)
    NO. 44: BUGATTI, 101, 1951
    8 Zylinder, 3257 cm³
    Karosseriehersteller: Coach, Guilloré
    Teilnehmer: Daniel Marachin (F)
    NO. 46: FIAT, 8V, 1953
    8 Zylinder, 1996 cm³
    Karosseriehersteller: Coupé, Carrozzerie Speziali Lingotto
    Teilnehmer: Ermanno Keller (CH)
    NO. 48: BENTLEY, R CONTINENTAL, 1953
    6 Zylinder, 4566 cm³
    Karosseriehersteller: Coupé, Mulliner
    Teilnehmer: René Herzog (CH)
    NO. 50: BENTLEY, R CONTINENTAL, 1955
    6 Zylinder, 4566 cm³
    Karosseriehersteller: Coupé, Park Ward
    Teilnehmer: Fred Kriz (MC)
    NO. 52: FERRARI, 250 GT EUROPA, 1955
    12 Zylinder, 2953 cm³
    Karosseriehersteller: Carrozzeria: Coupé, Pinin Farina
    Teilnehmer: Kenneth Roath (USA)

    MODENA’S THOROUGHBREDS

    NO. 54: FERRARI, 250 GT EUROPA, 1954
    12 Zylinder, 2953 cm³
    Karosseriehersteller: Coupé, Vignale
    Teilnehmer: Fritz Kroymans (NL)
    NO. 56: MASERATI, A6G/54 GT, 1955
    6 Zylinder, 1985 cm³
    Karosseriehersteller: Berlinetta, Zagato
    Teilnehmer: Stefan Hamelmann (D)
    NO. 58: FERRARI, 250 GT SWB, 1960
    12 Zylinder, 2953 cm³
    Karosseriehersteller: Berlinetta, Scaglietti
    Teilnehmer: Peter Read (USA)
    NO. 60: FERRARI, 250 GT LUSSO, 1963
    12 Zylinder, 2953 cm³
    Karosseriehersteller: Coupé, Scaglietti
    Teilnehmer: David Moores (UK)
    NO. 62: LAMBORGHINI, 350 GT, 1964
    12 Zylinder, 3464 cm³
    Karosseriehersteller: Coupé, Touring
    Teilnehmer: Paul Roesler (USA)
    NO. 64: LAMBORGHINI, MIURA S, 1969
    12 Zylinder, 3929 cm³
    Karosseriehersteller: Coupé, Bertone
    Teilnehmer: Stefano Cammareri (I)

    NTERNATIONAL PRESTIGE - OPEN

    NO. 66: ASTON MARTIN, DB 2/4, 1954
    6 Zylinder, 2922 cm³
    Karosseriehersteller: Cabriolet, Bertone
    Teilnehmer: Carlo Bianchi (CH)
    NO. 68: FERRARI, 250 GT, 1958
    12 Zylinder, 2953 cm³
    Karosseriehersteller: Cabriolet Serie 1, Pinin Farina
    Teilnehmer: Peter McCoy (USA)
    NO. 70: BMW, 503, 1956
    8 Zylinder, 3168 cm³
    Karosseriehersteller: Cabriolet, BMW
    Teilnehmer: Heiko Seekamp (D)
    NO. 72: BMW, 3200 SUPER, 1960
    8 Zylinder, 3146 cm³
    Karosseriehersteller: Cabriolet, Autenrieth
    Teilnehmer: Peter Wiesner (A)
    NO. 74: FERRARI, 275 GTS, 1965
    12 Zylinder, 3285 cm³
    Karosseriehersteller: Cabriolet, Pinin Farina
    Teilnehmer: Norberto Ferretti (I)
    NO. 76: AC, 428, 1969
    8 Zylinder, 7016 cm³
    Karosseriehersteller: Cabriolet, Frua
    Teilnehmer: Anton Bilton (UK)

    RACING CARS FROM THE EARLY FIFTIES

    NO. 78: ABARTH, 204 A, 1950
    4 Zylinder, 1089 cm³
    Karosseriehersteller: Berlinetta, Vignale
    Teilnehmer: Mark Gessler (USA)
    NO. 80: FIAT, 8V, 1953
    8 Zylinder, 1996 cm³
    Karosseriehersteller: Berlinetta, Zagato
    Teilnehmer: Jan De Reu (B)
    NO. 82: PORSCHE, 356 “GLÖCKLER”, 1952
    4 Zylinder, 1488 cm³
    Karosseriehersteller: Roadster, Weidenhausen
    Teilnehmer: Herbert Wysard (USA)
    NO. 84: MASERATI, A6 GCS, 1955
    6 Zylinder, 1985 cm³
    Karosseriehersteller: Barchetta, Fantuzzi
    Teilnehmer: Umberto Falchetti (I)
    NO. 86: JAGUAR, D TYPE, 1955
    6 Zylinder, 3781 cm³
    Karosseriehersteller: open 2-seater, Jaguar
    Teilnehmer: Gary W. Bartlett (USA)
    NO. 88: FERRARI, 410, 1955
    12 Zylinder, 4962 cm³
    Karosseriehersteller: Berlinetta Speciale, Scaglietti
    Teilnehmer: Jon Hunt (UK)

    ITALIAN STYLE BECOMES INTERNATIONAL

    NO. 90: LANCIA, AURELIA B52, 1952
    6 Zylinder, 1791 cm³
    Karosseriehersteller: Coupé, Vignale
    Teilnehmer: Corrado Lopresto (I)
    NO. 92: JAGUAR, XK 120, 1954
    6 Zylinder, 3442 cm³
    Karosseriehersteller: Supersonic, Ghia Torino
    Teilnehmer: Michel Garçon (F)
    NO. 94: FERRARI, 400 SUPERAMERICA, 1959
    12 Zylinder, 3960 cm³
    Karosseriehersteller: Coupé Special, Pinin Farina
    Teilnehmer: Robert Butler (USA)
    NO. 96: PRINCE, SKYLINE SPORT, 1964
    4 Zylinder, 1862 cm³
    Karosseriehersteller: Coupé, Allemano
    Teilnehmer: Tadakazu Kojima (J)
    NO. 98: ISO, GRIFO, 1970
    8 Zylinder, 5354 cm³
    Karosseriehersteller: Targa, Bertone
    Teilnehmer: Alexander Wiesner (D)
    NO. 100: MOMO, MIRAGE, 1972
    8 Zylinder, 5735 cm³
    Karosseriehersteller: 2+2 Coupé, Frua
    Teilnehmer: Peter S. Kalikow (USA)
    NO. 102: BMW, 2800, 1969
    6 Zylinder, 2788 cm³
    Karosseriehersteller: Spicup, Bertone
    Teilnehmer: Roland D’Ieteren (B)
     
  2. I just can't wait to be there
     
  3. What's that blue car?
     
  4. NO. 100: MOMO, MIRAGE, 1972
    8 Zylinder, 5735 cm³
    Karosseriehersteller: 2+2 Coupé, Frua
    Teilnehmer: Peter S. Kalikow (USA)

     

Share This Page